مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 09:302023-10-15اقتصادي

سقوط شاخص بورس عربستان سعودی و امارات در سایه تحولات غزه


شاخص بهای سهام در بازارهای بورس عربستان سعودی و امارات متحده عربی در نتیجه تحولات غزه با افت قابل توجهی همراه شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس، شاخص بهای سهام در بازار بورس عربستان سعودی به دلیل تحولات غزه که بر سیاست های پولی و آشفتگی های ژئوپلیتیکی سایه افکنده است، سقوط کرد و روند بهبودی را که از اوایل سال جاری میلادی به دست آورده بود، را تا حد زیادی از دست داد.

بورس تداول هم اکنون تنها بازار دادوستد اوراق بهادار مستقر در عربستان سعودی است که بزرگترین بورس اوراق بهادار در جهان عرب به شمار می آید.

خبرگزاری بلومبرگ آمریکا گزارش داد، شاخص عربستان روز گذشته در ادامه زیان های هفتگی خود حدود یک درصد کاهش یافت و تمامی دستاوردهای خود از ابتدای سال 2023 را از دست داد.

بنابر این گزارش، در حالی که وضعیت مبهمی پیرامون انتظارات سیاست پولی و تحولات ژئوپلیتیکی وجود دارد کاهش شاخص ترکیبی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس (MSCI ) در طول هفته گذشته به مجموعه زیان هایی که از ابتدای سال جاری متحمل شده افزوده و به بیش از شش درصد رسید.

بانک های عربستان سعودی که 36 درصد از سهام بورس تداول را تشکیل می دهند، تحت فشار هستند، زیرا نرخ های بهره بالا تقاضا برای اعتبار را کاهش می دهد و افزایش هزینه های بازپرداخت بدهی مانع بازپرداخت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سقوط شاخص بورس عربستان سعودی و امارات در سایه تحولات غزه

سقوط شاخص بورس عربستان سعودی و امارات در سایه تحولات غزه