مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 10:152023-10-18سياسي

فهرست رسمی دارویی ایران هر سه ماه یک بار منتشر می شود


نمایندگان مجلس بندی از لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند که به موجب آن وزارت بهداشت هر سه ماه فهرست رسمی دارویی ایران را براساس نظام دارویی ملی کشورتدوین و منتشر می کند.

- نمایندگان مجلس بندی از لایحه برنامه هفتم را تصویب کردند که به موجب آن وزارت بهداشت هر سه ماه فهرست رسمی دارویی ایران را براساس نظام دارویی ملی کشورتدوین و منتشر می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس در جلسه علنی نوبت صبح امروز سه شنبه و در ادامه بررسی لایحه برنامه هفتم، بند الحاقی 2 ماده 71 را تصویب کرده و بند الحاقی 3 برای بررسی بیشتر به کمیسیون تلفیق ارجاع شد.

طبق مصوبه مجلس، فهرست رسمی دارویی ایران براساس نظام دارویی ملی کشور (طرح ژنریک) توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی حداکثر هر سه ماه یکبار تدوین و منتشر می گردد.

تجویز داروهای خارج از فهرست یادشده، تخلف محسوب می شود و متخلف با توجه به شدت عمل ارتکابی و تعدد و تکرار آن، حسب مورد به مجازات های مندرج در تبصره 1 ماده 28 قانون سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران مصوب 1383/1/25 محکوم می گردد.

آیین نامه اجرایی این بند ظرف شش ماه از لازم الاجرا شدن این قانون توسط سازمان و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی (سازمان غذا و دارو) تهیه می شود و به تصویب هیأت وزیران می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فهرست رسمی دارویی ایران هر سه ماه یک بار منتشر می شود

فهرست رسمی دارویی ایران هر سه ماه یک بار منتشر می شود