مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 10:362023-10-19فرهنگي

قطب الدین صادقی: تئاتر خیابانی در کشور جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مریوان، قطب الدین صادقی در حاشیه جشنواره شانزدهم تئاتر خیابانی مریوان در مصاحبه با خبرنگاران رسانه ها اظهار کرد: چیزی در حدود دو دهه است که نمایش خیابانی به عنوان یک واقعیت هنری توسط جامعه مدنی شهرهای بزرگ و کوچک پذیرفته شده و هم از سوی مردم و هم مسوولین به عنوان یک هنر بروز و هوشیاردهنده و یک سرگرمی سالم جایگاه خود را باز کرده است.

صادقی اضافه کرد: نخستین کسی بودم که روی موضوع فستیوال تئاتر خیابانی که در اروپا برگزار شد گزارشی نوشتم و بعد از آن متولیان وقت وزارت فرهنگ و ارشاد بعد از خواندن این گزارش شروع به گذاشتن پایه های این نوع سبک تئاتر در کشور کردند.

وی افزود: تئاتر خیابانی در کشور ما به ویژه در شهرهای کوچک اصلا قابل قبول نبود و حتی زمانی که بعضی از بازیگران در ترمینال جنوب تهران نمایش اجرا می کردند پلیس آنها را دستگیر می کرد تا این حد مردم با تئاتر خیابانی بیگانه بودند تا اینکه رفته رفته در بین مردم جای خود را باز کرد.

کارگردان و نویسنده مطرح تئاتر کشور عنوان کرد: جشنواره تئاتر خیابانی مریوان در نقطه شروع و آغازین خود یادمان حلبچه بود که جای خود را به جشنواره تئاتر خیابانی داد و به آن اعتبار بخشید و می توان گفت نقش مهمی در تئاتر خیابانی کشور ایفا کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطب الدین صادقی: تئاتر خیابانی در کشور جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است

قطب الدین صادقی: تئاتر خیابانی در کشور جایگاه واقعی خود را پیدا کرده است