مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 08:202023-10-04سياسي

چند روایت از عملیات «مسلم بن عقیل»


رزمندگان گردان شهید صدوقی هم پس از درگیری با دشمن، تپه 320 قرمز را تصرف کردند و 4 نفر از نیروهای دشمن به اسارت آن ها درآمدند که یکی از آن ها به زبان انگلیسی صحبت می کرد.

- رزمندگان گردان شهید صدوقی هم پس از درگیری با دشمن، تپه 320 قرمز را تصرف کردند و 4 نفر از نیروهای دشمن به اسارت آن ها درآمدند که یکی از آن ها به زبان انگلیسی صحبت می کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از توقف عملیات رمضان در دشت های شرق بصره در برابر نیروی زرهی دشمن، انتخاب منطقه ای کوهستانی و محدودتر برای اجرای عملیات، لازمه حفظ ابتکار عمل نیروهای جمهوری اسلامی دانسته شد تا نقاط قوت خودی و ضعف دشمن در زمین های ناهموار، زمینه ساز تقویت تدریجی توانایی ها قرار گیرد.

علاوه بر این امر مهم، آزادسازی مناطق کوهستانی جبهه میانی از اشغال دشمن و تأمین مرزها در این منطقه نیز مطرح بود؛ ازاین رو عقب راندن دشمن از غرب شهر سومار و آزادسازی ارتفاعات مرزی آن، همچنین در صورت امکان پیشروی به سوی شهر مندلی عراق هدف عملیات مسلم بن عقیل قرار گرفت که با طراحی و فرماندهی مشترک ارتش و سپاه از تاریخ 9/7/ تا 1361/7/13 انجام شد.

در این عملیات با پیشروی نیروهای خودی که در مرحله اول با سرعتی شگفت آور و بعد به تدریج صورت گرفت و با مقاومت طولانی آنان در مقابل پاتک های عراق، منطقه آزادشده تثبیت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند روایت از عملیات «مسلم بن عقیل»

چند روایت از عملیات «مسلم بن عقیل»