مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 23 مهر 1402 ساعت 21:202023-10-15سياسي

استاندار خراسان شمالی: فیلتراسیون اولیه در خروجی سد شیرین دره انجام شود


به دنبال ورود سیلاب و گل و لای به سد شیرین دره و کاهش کیفیت و فشار آب بجنورد، دستور فیلتراسیون اولیه آب در خروجی سد شیرین دره صادر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، به دنبال ورود سیلاب و گل و لای به سد شیرین دره و کاهش کیفیت و فشار آب بجنورد،  محمدرضا حسین نژاد، استاندار خراسان شمالی صبح امروز از تصفیه خانه آب شرب شهید سلیمانی واقع در امین الله بجنورد بازدید کرد و دستور فیلتراسیون اولیه آب در خروجی سد پس از انجام کارشناسی را صادر کرد.

استاندار خراسان شمالی در این بازدید، از نزدیک در جریان روند تصفیه آب بجنورد از سد شیرین دره قرار گرفت و تامین حدود نیمی از آب شرب شهر بجنورد از سد شیرین دره را مورد توجه قرار داد و افزود: کاهش سطح آب مخزن سد و ورود آب گل آلود و سیلاب های اخیر به سد موجبات اخلال در تامین آب شرب بجنورد است که برای رفع آن علاوه بر حل مشکل برداشت آب از سد شیرین دره، برای تامین پایدار آب شرب بجنورد و استان، در آینده، دو طرح بزرگ در حال اجراست.

حسین نژاد گفت: از مهمترین برنامه های تامین آب بجنورد در آینده اتمام پروژه های در حال اجرای انتقال آب با کیفیت سفره های کارستی پلنگ دره و کلاته نقی به بجنورد است که می تواند تا 400 لیتر بر ثانیه آب بجنورد را تامین نماید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استاندار خراسان شمالی: فیلتراسیون اولیه در خروجی سد شیرین دره انجام شود

استاندار خراسان شمالی: فیلتراسیون اولیه در خروجی سد شیرین دره انجام شود