مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 11:402023-10-04اقتصادي

تحقق 92 درصد الگوی کشت در گلستان


مدیر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان گفت: رقم 40 هزار میلیارد تومان اعتبار، پاسخگوی نیاز طرح الگوی کشت نیست و مجلس باید مشکلات را به صورت زیر ساختی مرتفع کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از گرگان، علیرضا صابری در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد:  برای اراضی شمال گلستان به دنبال معرفی ارقام جدید  هستیم.

مدیر مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان افزود: رویکرد ما این است که ارقام زودرس یا مقاوم به خشکی را در استانی که درحال تغییر اقلیم است به کار ببریم ودر حال حاضر 17 محصول زراعی برای کشت در زمین های مقاوم به خشکی و شوری معرفی شده اند.

  صابری با بیان این که  92 درصد الگوی کشت در استان گلستان اتفاق افتاده است اظهار کرد:  رقم 40 هزار میلیارد تومان اعتبار، پاسخگوی نیاز طرح الگوی کشت نیست و مجلس باید مشکلات را به صورت زیر ساختی مرتفع کند.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از الگوهای جدید کشت در استان، توجه به کاشت گیاهان جدید است که  7٪ گیاهان جدید در الگوی کشت،  مثل ارقام شور زیست (رقم ساری کلینا، کینوا) گنجانده شده اند.

وی خاطرنشان کرد: درحال حاضر   800 هکتار کاملینا (نوعی گیاه روغنی) کشت شده است که دارای طول دوره رشدی کوتاه بوده و مناسب برای تناوب با غلات است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحقق 92 درصد الگوی کشت در گلستان

تحقق 92 درصد الگوی کشت در گلستان