مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 09:202023-10-08پزشكي

بررسی علل و روش های جلوگیری از عود مجدد سرطان روده بزرگ


محققان دانشگاه علوم پزشکی ایران در پژوهشی، اثرات سیستمیک فاکتورهای تنظیمی روی سطوح بیان ژن ها و پروتیین های مرتبط با سرطان کلورکتال در بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ را بررسی کردند.

- محققان دانشگاه علوم پزشکی ایران در پژوهشی، اثرات سیستمیک فاکتورهای تنظیمی روی سطوح بیان ژن ها و پروتیین های مرتبط با سرطان کلورکتال در بیماران مبتلا به سرطان روده بزرگ را بررسی کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، محققان دانشگاه علوم پزشکی ایران در پژوهشی، اثرات سیستمیک فاکتورهای تنظیمی (LncRNA، miRNA) روی سطوح بیان ژن ها و پروتیین های مرتبط با سرطان کلورکتال در بیماران مبتلا به CRC و سلول های بنیادی سرطان (CSC) را بررسی کردند.

فهیمه فتاحی، دانش آموخته دکتری تخصصی پزشکی مولکولی دانشگاه علوم پزشکی ایران در توضیح تحقیقات رساله اش که با راهنمایی محمد نجفی و با حمایت بنیاد ملی علم ایران انجام شده، گفت: سرطان کولورکتال (Colorectal cancer) به عنوان سومین عامل مرگ ناشی از سرطان در دنیا شناخته شده است.

با وجود حصول پیشرفت هایی در تشخیص و درمان این سرطان، عود تومور و متاستاز، دو فاکتور تاثیرگذار بر بقای بیماران دارای سرطان کولورکتال است.

وی ادامه داد: سلول های بنیادی سرطانی، نقش مهمی در شروع تومور، عود، متاستاز و مقاومت به درمان دارند و نیاز به تحقیقات در مورد این سلول ه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی علل و روش های جلوگیری از عود مجدد سرطان روده بزرگ

بررسی علل و روش های جلوگیری از عود مجدد سرطان روده بزرگ