مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 14:002023-10-10پزشكي

توصیه هایی برای تربیت کودک قانون مند و منظم


مدیر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به لزوم وضع قوانین برای کودک از سوی پدر و مادر گفت: باید برای کودک پیامدهای مراعات کردن یا نکردن قانون را مشخص کرد و قانون را به کمک جمله های شرطی توضیح داد؛ - ایسنا/خوزستان مدیر سلامت روان، اجتماعی و اعتیاد مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به لزوم وضع قوانین برای کودک از سوی پدر و مادر گفت: باید برای کودک پیامدهای مراعات کردن یا نکردن قانون را مشخص کرد و قانون را به کمک جمله های شرطی توضیح داد؛ برای مثال باید به کودک گفته شود اگر فلان کار را انجام بدهی، این نتیجه را می بینی.

دکتر رضا دواساز ایرانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به برگزاری هفته ملی کودک از 16 تا 22 مهرماه اظهار کرد: کودک آزاری و غفلت از کودکان در همه جوامع شایع است و نتایج جدیدترین مطالعات نشان می دهد که بیش از یک کودک از هر چهار کودک در دنیا مورد بدرفتاری جسمی مکرر و شدید قرار می گیرند.

وی افزود: تجربه بدرفتاری در دوران کودکی می تواند منجر به پیامدهای شدید و آسیب رسانی در دوران کودکی و نوجوانی و حتی در سراسر زندگی این فرد شود.

یافته ها حاکی از آن است که کودکانی که مورد بدرفتاری و غفلت قرار می گیرند، سلامت جسمی و روانی ضعیف تر، مشکلات اجتماعی و ارتباطی بیشتر، مشکلات شناختی، رفتارهای پرخطر مثل مصرف مواد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه هایی برای تربیت کودک قانون مند و منظم

توصیه هایی برای تربیت کودک قانون مند و منظم