مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 13:352023-10-12سياسي

بریکس پی ابزار به چالش کشیدن نظام سلطه مالی جهان


عضو هیات رییسه کمیسیون عمران مجلس گفت: بریکس ظرفیت های فراوانی پیش روی ما قرار داده و راهی برای عبور از تنگناهای اقتصادی کشور است.

- آرا شاوردیان در گفت و گو با خانه ملت با اشاره به فرصت های پیش روی ایران با عضویت در گروه بریکس، گفت: گروه بریکس که با حضور قدرت های اقتصادی نوظهور تشکیل شده، به واسطه دارا بودن نیمی از جمعیت جهان و ظرفیت فراوان اقتصادی، منابع انسانی و طبیعی غنی، پتانسیل بسیار زیادی برای تاثیر گذاری در اقتصاد جهان را دارد.

بریکس؛ چند جانبه گرایی و تغییر مناسبات نظام سلطه مالی جهان نماینده ارامنه تهران و شمال کشور درمجلس با تاکید بر اینکه بریکس با هدف تغییر مناسبات اقتصادی و نظام سلطه مالی جهان و توسعه چندجانبه گرایی تشکیل شده است، عنوان کرد: یکی از برنامه های موثر بریکس استفاده از ظرفیت کشورهای در حال توسعه برای تاثیرگذاری مثبت در بحران های جهانی و عادلانه تر کردن نظام پولی و بانکی جهان و کاهش وابستگی کشورها به دلار است.

این نماینده مردم در مجلس اضافه کرد: در همین راستا با هدف دور زدن تحریم ها و ساده سازی روش پرداخت سامانه نوین پرداختی به نام بریکس پی در حال اجرا بوده تا کشورهای عضو بریکس بدون نیاز به تبدیل ارز محلی به دلار امکان تبادل مالی داشته باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بریکس پی ابزار به چالش کشیدن نظام سلطه مالی جهان

بریکس پی ابزار به چالش کشیدن نظام سلطه مالی جهان