مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 09:552023-10-08حوادث

کلاهبرداری با تحریک احساسات/ 80 درصد جرائم سایبری سمنان انگیزه مالی دارند


افزون بر 80 درصد از جرائم سایبری در استان سمنان با انگیزه های مادی و مالی رخ می دهد.

- ایسنا/سمنان رییس پلیس فتا استان سمنان گفت: افزون بر 80 درصد از جرائم سایبری در استان سمنان با انگیزه های مادی و مالی رخ می دهد.

سرهنگ محمدرضا فداییان 16 مهر در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: لازمه حضور در فضای مجازی و سایبری ، آشنایی با این فضا و شناخت بیشتر از معایب، و مزایای آن است.

وی بر لزوم نظارت خانواده ها بر حضور فرزندان در این فضا تاکید و تصریح کرد: همانگونه که والدین برای حضور فرزندان خود در پارک و یا اماکن دیگر، همراهی خود با آنها را ضروری می دانند باید در فضای سایبری و مجازی نیز تا شناخت کافی بچه ها از فضای مجازی، آنها را همراهی و بر آنها نظارت داشته باشند.

رییس پلیس فتا استان سمنان در پاسخ به پرسشی در ارتباط با خریدهای اینترنتی خاطرنشان کرد: به خانواده ها توصیه می شود که در خرید از سایت های اینترنتی و پیج های خصوصی حتما دقت لازم را داشته باشند و قبل از دریافت کالا به هیچ عنوان وجهی بابت بهای کالا، هزینه ایاب و ذهاب، هزینه بار و یا به هر عنوان دیگری پرداخت نکنند.

وی با بیان اینکه شیادان سایبری همواره در کمین هستند ادامه داد: این شیادان اینترنتی می کوشند که کالاهای دروغین را با وسوسه کردن خریداران با طرح قیمت هایی پایین تر از قیمت کال


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری با تحریک احساسات/ 80 درصد جرائم سایبری سمنان انگیزه مالی دارند

کلاهبرداری با تحریک احساسات/ 80 درصد جرائم سایبری سمنان انگیزه مالی دارند