مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 12:452023-10-04اقتصادي

تداوم ثبات بازار ارز به پشتوانه منابع ارزی آزاد شده


عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس گفت: با آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران در کره جنوبی، شاهد تداوم روند تثبیت در بازار ارز هستیم.

- محمدرضا دشتی اردکانی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس با اشاره به آزادسازی منابع ارزی ایران و واریز به حساب بانک های ایرانی در قطر اظهار داشت: با ورود منابع جدید ارزی به اقتصاد کشورمان قطعا شاهد تداوم روند تثبیت و استمرار آرامش در بازار ارز خواهیم بود.

وی افزود: دولت ها در گذشته اقدام به استقراض از بانک مرکزی می کردند و حتی این میزان ارز در کره جنوبی را دولت قبل استفاده کرده بود بنابراین این منابع جدید که به تازگی در حساب بانک های ایرانی در قطر واریز شد به عنوان پشتوانه پول ملی در بانک مرکزی ذخیره خواهد شد که به مدیریت بهتر بازار ارز کمک خواهد کرد.

  عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت: قطعاً تثبیت در بازار ارز ثبات در سایر بازارها را نیز در پی دارد و در سایه این آرامش و ثبات ما می توانیم رونق در بخش تولید را هم تجربه کنیم.

دشتی اردکانی اضافه کرد : با رشد و رونق تولید در سایه ثبات ایجاد شده در بازار ارز شاهد افزایش توان خرید مردم و بالا رفتن ارزش پول ملی و بهبود وضعیت معیشتی مردم خواهیم بود که این مسئله در میان مدت دور از دسترس نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تداوم ثبات بازار ارز به پشتوانه منابع ارزی آزاد شده

تداوم ثبات بازار ارز به پشتوانه منابع ارزی آزاد شده