مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 10:152023-10-10بين الملل

دانمارک خواستار تقویت تعهد ناتو به اوکراین شد


نخست وزیر دانمارک از اعضای ائتلاف ناتو خواست تعهد خود به اوکراین را «گسترده و عمیق تر کنند» و از «خستگی از جنگ» صحبت نکنند.

- نخست وزیر دانمارک از اعضای ائتلاف ناتو خواست تعهد خود به اوکراین را گسترده و عمیق تر کنند و از خستگی از جنگ صحبت نکنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک از اعضای بلوک ناتو خواست تعهد خود به اوکراین در جنگ جاری این کشور با روسیه را گسترده و عمیق تر کنند و به غرب هشدار داد در ضمن ادامه این جنگ حرفی از خستگی از جنگ نزند.

به نوشته پایگاه راشا تودی ، فردریکسن در نشست سالانه مجمع پارلمانی ناتو در روز دوشنبه در شهر کپنهاگ اظهار کرد: ما باید تا آخر کار کنار اوکراین بمانیم.

تا زمانی که اوکراینی ها حاضر به ادامه مبارزه برای آزادی ما در این جنگ هستند، باید تصمیم بگیریم که خستگی از جنگ در جامعه ترانس آتلانتیک ما رخ ندهد.

فردریکسن که رهبر حزب حاکم سوسیال دموکرات دانمارک است اضافه کرد، دولتش در حال کار برای گستردگی و تعمیق ائتلاف کشورهایی که متعهد به عرضه جنگنده اف-16 به کی یف با هدف مقابله با برتری هوایی روسیه شده اند، است.

دانمارک به همراه هلند کارزار آموزش کار با جنگنده های اف-16 به خلبان های اوکراینی را به پیش برده و همچنین متعهد به تحویل این جنگنده ها به اوکراین شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانمارک خواستار تقویت تعهد ناتو به اوکراین شد

دانمارک خواستار تقویت تعهد ناتو به اوکراین شد