مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 13:052023-10-08سياسي

لزوم آموزش «کنترل استرس و خشم» به دانش آموزان


دبیر اجرایی سی و نهمین کنگره روانپزشکان ایران با بیان اینکه آموزش مهارت های زندگی نقش مهمی در سلامت روانی دانش آموزان ایفا می کند گفت: اولین مهارتی که یادگیری آن برای دانش آموزان توصیه می شود، - کنترل استرس و کنترل خشم است؛ اینها از اصلی ترین مواردی است که باید در جامعه آموزش داده شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، غلامرضا حاجتی با اشاره به مهمترین مسائل و چالش ها سلامت روان در بین دانش آموزان، بیان کرد: دانش آموزان در مقاطع مختلف با تغییرات و چالش های متفاوتی روبرو هستند، در کودکی که اولین بار راهی مدرسه می شوند، مسائل مرتبط با اضطراب و جدایی برجسته است و در نوجوانی که امتحان کنکور و ورود به دانشگاه را پیش رو دارد، مسائل مرتبط با تمرکز و استرس برجستگی دارد.

وی با این بیان که بچه ها در سنین 12 تا 18 سالگی دوران طوفانی نوجوانی را تجربه می کنند، گفت: چالش های متعدد از نظر جسمی، روحی روانی همراه با تغییرات هورمون جسمی، بلوغ، تغییرات مرتبط با هویت و شخصیت در این دوران وجود دارد که در صورت دور بودن از استرس، تنش و وجود محیط خوب، شخصیت پایدار و با ثباتی را پیدا می کنند.

این متخصص اعصاب و روان ادامه داد: هر چقدر در این دوران آشفتگی های درون خانواده و جامعه بیشتر باشد، تاثیر منفی در شکل گیری شخصیت و هویت نوجوانان خواهد گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم آموزش «کنترل استرس و خشم» به دانش آموزان

لزوم آموزش «کنترل استرس و خشم» به دانش آموزان