مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 11:302023-10-08اقتصادي

تولید نفت از میدان نفتی سپهر و جفیر آغاز شد


عضو کمیسیون انرژی مجلس از آغاز تولید نفت از میدان نفتی سپهر-جفیر در استان خوزستان خبر داد و گفت: در نیمه مهرماه 1402، روزانه 21 هزار بشکه نفت از این میدان تولید شده به واحد فرآوری غرب کارون تحویل می شود.

- عضو کمیسیون انرژی مجلس از آغاز تولید نفت از میدان نفتی سپهر-جفیر در استان خوزستان خبر داد و گفت: در نیمه مهرماه 1402، روزانه 21 هزار بشکه نفت از این میدان تولید شده به واحد فرآوری غرب کارون تحویل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، قاسم ساعدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: میدان نفتی سپهر - جفیر با 352 کیلومتر مربع وسعت، در شرق میدان نفتی آزادگان در غرب کارون واقع شده و عمیق ترین و پرفشارترین لایه نفتی ایران محسوب می شود.

وی توسعه میدان نفتی سپهر- جفیر را با توجه به پیچیدگی های آن، نشان دهنده توانمندی بخش خصوصی داخلی در بی نیاز کردن کشور از توان شرکت های خارجی دانست و گفت: تولید نفت از این میدان، ثمره نخستین قرارداد جدید بالادستی صنعت نفت است (IPC) که اسفند 1396 بین شرکت ملی نفت ایران و گروه گسترش انرژی پاسارگاد منعقد شده بود و با تکیه بر مدیریت، دانش و سرمایه ایرانی به ثمر رسید.

عضو کمیسیون انرژی مجلس، میدان نفتی سپهر- جفیر را میدانی با پیچیدگی های خاص توصیف کرد و گفت: عمیق ترین چاه های نفت ایران با عمق بالغ بر 4000 متر در این میدان نفتی هستند؛ میدانی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید نفت از میدان نفتی سپهر و جفیر آغاز شد

تولید نفت از میدان نفتی سپهر و جفیر آغاز شد