مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 14:402023-10-01سياسي

نخستین بلدیه ایران بالاخره از اسارت در می آید


شهردار تبریز از تخلیه ساختمان عمارت تاریخی ساعت( نخستین انجمن شهر و بلدیه ایران در تبریز) با هدف حفظ و صیانت از این بنای کهن تا 10 روز آینده خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، یعقوب هوشیار امروز در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: با فراهم شدن مقدمات تخلیه عمارت ساعت تبریز و حذف کاربری اداری، این بنای تاریخی به  احترام درخواست ها و مطالبه گری دوستداران میراث فرهنگی و بر اساس وعده شهرداری تبریز تخلیه می شود.

وی همچنین با اشاره به اهتمام شهرداری برای مرمت بخش های مختلف این عمارت گفت: به منظور حفظ و نگهداری شایسته این عمارت تاریخی، اقدامات متعدد مرمتی همچون تزریق بتن و استحکام بخشی عمارت، احیا و مرمت زیرزمین عمارت ساعت، احیاء آب انبار عمارت و .

اجرا شده است.

هوشیار تصریح کرد: با حذف کاربری اداری این ساختمان، کاربری اصلی آن به شکل موزه استمرار یافته و محلی برای حضور گردشگران و مسافران فراهم می شود که طبق وعده ای که به شهروندان داده شده بود شاهد تحقق آن هستیم.

کاخ شهرداری تبریز یا همان برج ساعت از بناهای تاریخی شهر تبریز است که ساخت آن از سال 1314 تا 1318 خورشیدی در محل گورستان متروک و مخروبه کوی نوبر، با نظارت مهندسان آلمانی و در زمان ریاست شهرداری ارفع الملک جلیلی انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین بلدیه ایران بالاخره از اسارت در می آید

نخستین بلدیه ایران بالاخره از اسارت در می آید