مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 21:152023-09-27سياسي

رییس دیوان عدالت اداری: لازمه بقای حاکمیت توجه به حقوق شهروندان است


رییس دیوان عدالت اداری با تاکید بر اینکه حکمرانی خوب اقتضائاتی دارد که باید رعایت شود، گفت: لازمه بقای حاکمیت توجه به حقوق شهروندان بر اساس قانون است - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زنجان، حجت الاسلام حکمتعلی مظفری، رییس دیوان عدالت اداری در جلسه شورای اداری استان زنجان به دیدار انجام شده با حدود 350 نفر از مردم استان و پاسخگویی های انجام شده اشاره و اظهار کرد: بنا بر قرار ظرف 20 روز آینده پاسخ قانونی به مراجعان داده خواهد شد که بیانگر پیگیری امور است.

رییس دیوان عدالت اداری به نوآوری روی داده در قانون دیوان اشاره و تصریح کرد: قانون گذار بعد از 40 سال به ماده 16 این قانون تبصره ای اضافه کرده که حامل دو اصل مهمی که فلسفه اصلی تصدی مسؤولیت در نظام است که مشمول پاسخگویی و روح مسؤولیت پذیری و از اصول قانون اساسی به شمار می رود.

وی با تاکید بر سنگین بودن پذیرش مسؤولیت در نظام افزود: پاسخگویی در هر نظام اداری بیانگر مطلوبیت و کارایی است و در واقع مهم ترین عنصر شکل دهنده در هر نظام اداری مقبول، به رسمیت شناختن حق شهروندی محسوب می شود.

مظفری با تاکید بر اینکه پاسخگویی موجب از بین رفتن شکاف بین مردم و مسؤولان می شود، تصریح کرد: باید متوجه بود که پاسخگویی موجب انسجام سیاسی و اجتماعی شده و ضریب اعتماد اجتماعی را افزایش و ابزار کنترل قدرت به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس دیوان عدالت اداری: لازمه بقای حاکمیت توجه به حقوق شهروندان است

رییس دیوان عدالت اداری: لازمه بقای حاکمیت توجه به حقوق شهروندان است