مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 18:102023-09-26سياسي

دادگاه مطبوعات ملزم به تبعیت از نظر هیات منصفه نیست


هیات عمومی دیوان عالی کشور با صدور رای وحدت رویه ای اعلام کرد که دادگاه مطبوعات الزامی به تبعیت از نظر هیأت منصفه موضوع قانون مطبوعات ندارد.

- هیات عمومی دیوان عالی کشور با صدور رای وحدت رویه ای اعلام کرد که دادگاه مطبوعات الزامی به تبعیت از نظر هیأت منصفه موضوع قانون مطبوعات ندارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جلسه هیأت عمومی دیوان عالی کشور روز سه شنبه 4 مهرماه برگزار شد.

در این جلسه گزارش پرونده وحدت رویه در مورد لزوم متابعت دادگاه از نظر هیأت منصفه مقرر در قانون مطبوعات قرائت شد و اختلاف نظر بین شعب 17 و 26 دیوان عالی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شعبه هفدهم دیوان عالی کشور در خصوص امکان یا عدم امکان صدور رأی مجرمیت از سوی دادگاه، با وجود اینکه اکثر اعضای هیأت منصفه متهم را بی گناه شناخته اند، با توجه به مفهوم مخالف تبصره 2 ماده 43 (الحاقی 30 /01/1379) قانون مطبوعات، صدور رأی مبنی بر مجرمیت از سوی دادگاه را در حالت مذکور ممکن ندانسته و به همین علت دادنامه فرجام خواسته را نقض کرده است، اما شعبه بیست و ششم با ممکن دانستن صدور رأی مجرمیت، در حالت مذکور، دادنامه فرجام خواسته را ابرام کرده است.

هیأت عمومی پس از بحث و تبادل نظر و بیان استدلالات حقوقی رأی شعبه 26 دیوان عالی کشور را که بر این اساس صادر شده را با اکثریت آراء مورد تأیید قرار دادند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه مطبوعات ملزم به تبعیت از نظر هیات منصفه نیست

دادگاه مطبوعات ملزم به تبعیت از نظر هیات منصفه نیست