مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 16:252023-10-10سياسي

«آرامگاه خشایارشا» در فرسایش


مدیر پیشین پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، شدت فرسایش و تخریب در بستر «نقش رستم» و «آرامگاه خشایارشا» را تایید کرد و گفت: اقدامات درمانی روی این میراث صخره ای تا کنون راهشگا بوده است.

- مدیر پیشین پایگاه میراث جهانی تخت جمشید، شدت فرسایش و تخریب در بستر نقش رستم و آرامگاه خشایارشا را تایید کرد و گفت: اقدامات درمانی روی این میراث صخره ای تا کنون راهشگا بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این اظهارات حمید فدایی ـ عضو هیأت علمی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی ـ فرهنگی و مدیر پیشین پایگاه جهانی تخت جمشید ـ در دومین نشست از پنل های تخصصی کنفرانس بین المللی تبادل تجربیات حفاظت و مرمت در ایران و روسیه مطرح شد.

این نشست با مدیریت تاتیانا چرنیایوا ـ رییس انجمن مرمتگران روسیه ـ برگزار شد و در آن موضوعات حفاظت و معرفی یادمان های معماری و باستان شناسی دوره گلدن هورد ، حفاظت و باززنده سازی میراث تاریخی و معماری مجموعه برج های جمهوری چچن فدراسیون روسیه و پژوهش، مستندنگاری و حفاظت از میراث سنگی در پارسه (آرامگاه خشایارشا در نقش رستم) بررسی شد.

عضو هیأت علمی پژوهشکده حفاظت و مرمت آثار تاریخی در این نشست، از پژوهش، مستندنگاری و حفاظت از میراث سنگی در پارسه (آرامگاه خشایارشا در نقش رستم) گزارشی داد و گفت: سرزمین گسترده پارس، جلگه مرودشت همواره م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«آرامگاه خشایارشا» در فرسایش

«آرامگاه خشایارشا» در فرسایش