مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 08:302023-10-02پزشكي

بیش از 12 درصد از جمعیت آذربایجان شرقی، سالمندان هستند


مدیر سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی تبریز جمعیت سالمند آذربایجان شرقی را 12/8 درصد عنوان کرد و گفت: در سال جاری، 12/8 دهم درصد از جمعیت استان سالمندان بالای 60 سال هستند که از این بابت، - ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر سلامت جمعیت و خانواده دانشگاه علوم پزشکی تبریز جمعیت سالمند آذربایجان شرقی را 12/8 درصد عنوان کرد و گفت: در سال جاری، 12/8 دهم درصد از جمعیت استان سالمندان بالای 60 سال هستند که از این بابت، در کل کشور بعد از استان های گیلان، مازندران و اصفهان در رتبه چهارم قرار داریم.

ناصر رهبری در گفت وگو با ایسنا افزود: بیشترین سهم جمعیت سالمندی در استان را شهرستان شبستر با 17 درصد به خود اختصاص داده و شهرستان چارویماق نیز کمترین جمعیت سالمند را دارد.

وی، عامل سیر صعودی جمعیت سالمند در جهان را افزایش بهداشت و درمان و کاهش زاد و ولد عنوان کرد و افزود: کشور ایران نسبت به میانگین جهانی از رشد قابل توجهی برخوردار است به طوری که در سال 1380، میانگین جمعیت سالمند در آذربایجان شرقی 7/6درصد بوده که در سال 1402 با رشد 5/2 درصدی مواجه شده است.

وی بر لزوم تدبیر و چاره اندیشی مسئولان در زمینه نرخ صعودی جمعیت سالمندی در کشور تاکید کرد و ادامه داد: 30 درصد از جمعیت ایران حدود 25 سال بعد را سالمندان تشکیل خواهند داد و با توجه به اینکه حدود 20 درصد نیز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیش از 12 درصد از جمعیت آذربایجان شرقی، سالمندان هستند

بیش از 12 درصد از جمعیت آذربایجان شرقی، سالمندان هستند