مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 14:002023-10-02پزشكي

31 درصد کل مرگ در جهان بر اثر بیماری های قلبی است


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: 31 درصد کل مرگ های جهانی بر اثر بیمارس های قلبی و عروقی است و این ضرورت توجه ما به بیماری های حوزه قلب و فشار خون و .

- عبدالجبار ذاکری معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان به مناسبت هفته قلب در گفت و گو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: روز جهانی قلب 7 مهر ماه مصادف با 29 سپتامبر با شعار شناخت عوامل خطر بیماری قلبی، عروقی، مراقبت بهتر و قلب سالم تر نام گذاری شده است تا فرصتی برای توجه هر چه بیشتر به این موضوع باشد.

وی با بیان این که در حال حاضر بیماری قلبی و عروقی اولین علت مرگ در دنیا و همچنین در کشور است، خاطرنشان کرد: سالانه 20 میلیون نفر در سراسر دنیا به علت بیماری قلبی و عروقی فوت می کنند که 31 درصد کل مرگ های جهانی و نیمی از مرگ های ناشی از بیماریهای غیر واگیر را تشکیل می دهد و اکثریت این مرگ ها بصورت حمله قلبی و سکته های قلبی و مغزی تظاهر می کنند.

ذاکری به عوامل خطر اصلی بیماریهای قلبی و عروقی و سکته های مغزی که شامل مصرف دخانیات و الکل ، رژیم غذایی ناسالم و کم تحرکی است، اشاره کرد و عنوان داشت: روز جهانی قلب نقش بسیار مهمی در آگاهی از این عوامل خطر و اصلاح شیوه زندگی دارد و یک فرصت جهانی است که می توان برای ارتقای آگاهی عمومی و تشویق افراد، خانواده ها، جوامع و دولت ها برا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

31 درصد کل مرگ در جهان بر اثر بیماری های قلبی است

31 درصد کل مرگ در جهان بر اثر بیماری های قلبی است