مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 28 مهر 1402 ساعت 00:052023-10-19اجتماعي

راهنمای کشتن حیوانات در اسارت!


باغ وحش ها که قرار بودمحلی برای نگهداری حیوانات باشند تبدیل به محلی برای آزار آنها به روش های مختلف شده است، هر چند وقت خبر مرگ یکی از حیوانات منتشر می شود، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار محیط زیست فارس، احداث اولین باغ وحش در ایران به دوران قاجاریه بازمی گردد که آن را مجمع الوحوش می نامیدند؛ ناصرالدین شاه قاجار، به تقلید از فرنگی ها در دوشان تپه تهران، مجموع الوحوش راه انداخته و دستور داده بود حیوانات مختلفی را در آنجا گرد هم جمع کنند.

به مرور زمان تعداد باغ وحش ها در ایران گسترش یافت، سال های زیادی از احداث اولین مجمع الوحوش می گذرد تا اینکه امروزه ایران دارای چندین باغ وحش بزرگ است؛ باغ وحش هایی که قرار بود محل نگهداری حیوانات باشند امروز محل آزار و مرگ آنها شده اند.

آمار غیر رسمی تلفات حیوانات باغ وحش تاکنون آمار رسمی از میزان تلفات حیوانات در باغ وحش های ایران منتشر نشده است و بسیاری از مرگ و میر ها هم فرصت رسانه ای شدن پیدا نمی کنند ولی همین میزان اندکی که به رسانه ها درز پیدا کرده است دورنمایی از وضعیت باغ وحش های کشور است.

بررسی ها از اخبار منتشر شده درباره تلفات حیوانات باغ وحش های ایران در 10 سال گذشته (اززمستان 91 تاکنون) نشان می دهد که تاکنون دست کم 30 بار تلفات حیوانات وحشی از 14 باغ وحش، دلفیناریوم و باغ پرندگان ایران خبری ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهنمای کشتن حیوانات در اسارت!

راهنمای کشتن حیوانات در اسارت!