مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 16:252023-09-23بين الملل

هیل؛ گیر افتادن آمریکا در بین دعوای دیپلماتیک هند و کانادا


به تحلیل وبگاه خبری آمریکایی، آمریکا قصد ندارد در ماجرای اختلافات شدید اخیر میان هند و کانادا، جانب ترودو را بگیرد چرا که به هند به عنوان شریک راهبردی برای مقابله با چین در آسیا به شدت نیاز دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وبگاه خبری هیل در گزارشی جدید عنوان کرد ادعاهای تند نخست وزیر کانادا مبنی بر اینکه عوامل هندی پشت قتل یک چهره جدایی طلب سیک در این کشور بوده اند، ایالات متحده آمریکا را در میانه جنگ دیپلماتیک بین دو کشور هند و کانادا گرفتار کرده است.

  به نوشته این گزارش، ادعای بسیار تهاجمی جاستین ترودو علیه دولت مودی در ماجرای مربوط به قتل یک رهبر جدایی طلب سیک در هند در حالی مطرح می شود که دولت بایدن به هند به عنوان سنگری کلیدی در برابر چین نگاه می کند و به تعاملات بسیار سازنده با این کشور برای مقابله با چین دل بسته است.

  با این حال شرایط به گونه ای پیش آمده که اکنون بسیاری از مقامات کانادایی رابطه ایالات متحده آمریکا با نخست وزیر جنجالی هند یعنی نارندرا مودی را هم زیر سوال می برند.

هیل افزود: برخی از گزارش ها حاکی از آن است که ایالات متحده آمریکا از نزدیک با دولت کانادا برای تحقیق در مورد قتلی که در خاک این کشور اتفاق افتاده همکاری داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هیل؛ گیر افتادن آمریکا در بین دعوای دیپلماتیک هند و کانادا

هیل؛ گیر افتادن آمریکا در بین دعوای دیپلماتیک هند و کانادا