مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 16:352023-10-10دانش

کدام امتحانات «دهمی ها» و «یازدهمی ها» امسال نهایی برگزار می شود؟


دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، فهرست دروس پایه دهم و یازدهم که امتحان آنها امسال به صورت نهایی برگزار می شود را منتشر کرد.

- کدام امتحانات دهمی ها و یازدهمی ها امسال نهایی برگزار می شود؟ دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، فهرست دروس پایه دهم و یازدهم که امتحان آنها امسال به صورت نهایی برگزار می شود را منتشر کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مطابق با مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، در کنکور سال 1402 سهم سوابق تحصیلی 40 درصد و به صورت قطعی و آن هم برای دروس پایه دوازدهم لحاظ شد.

در کنکور 1403 گرچه سهم سوابق تحصیلی همچنان به دروس پایه دوازدهم معطوف می شود اما میزان این سهم به 50 درصد افزایش یافته است.

برای سال 1404 نیز این سهم به 60 درصد و برای پایه های یازدهم و دوازدهم لحاظ می شود و از سال 1405 به بعد بر اساس نمرات پایه­ های سه سال آخر (دهم، یازدهم و دوازدهم) و با سهم 60 درصدی سوابق تحصیلی داوطلبان محسوب می شود.

در همین راستا آموزش و پرورش برای داشتن سابقه تحصیلی متقاضیان کنکور 1404 و 1405 باید از امسال در پایه های دهم و یازدهم امتحان نهایی برگزار کند.

بر اساس اعلام دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، امسال در پایه دهم امتحان پایانی 9 درس از رشته ریاضی فیزیک و علوم تجربی و 11 درس از رشته ادبیات و علوم انسانی و علوم و معارف اسلام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام امتحانات «دهمی ها» و «یازدهمی ها» امسال نهایی برگزار می شود؟

کدام امتحانات «دهمی ها» و «یازدهمی ها» امسال نهایی برگزار می شود؟