مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 12:402023-10-02فرهنگي

دریافت نوبل بیش از هر زمان دیگری صبر می خواهد


برندگان جایزه نوبل اغلب چندین دهه پس از تحقیقات پیشگامانه خود این جایزه را دریافت می کنند و این تاخیر در حال طولانی تر شدن است.

- برندگان جایزه نوبل اغلب چندین دهه پس از تحقیقات پیشگامانه خود این جایزه را دریافت می کنند و این تاخیر در حال طولانی تر شدن است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیچر، راه رسیدن به جایزه نوبل به عنوان معتبرترین جایزه علمی در جهان، در حال طولانی شدن است و تقریبا نیمی از برندگان اکنون بیش از 20 سال از کشف ارزشمندشان تا دریافت جایزه نوبل منتظر می مانند.

یک بررسی نشان می دهد که میانگین زمان بین انتشار اثر تا دریافت یکی از جوایز علمی در 60 سال اخیر تقریبا دو برابر شده است.

در بین سه جایزه علمی، شیمی اکنون طولانی ترین تأخیر نوبل را دارد و به طور متوسط 30 سال در دهه اخیر از زمان کشف ارزشمند شیمی دانان طول می کشد تا این جایزه را دریافت کنند این آمار در پزشکی با 26 سال تاخیر کوتاه ترین زمان به حساب می آید.

در وصیت نامه آلفرد نوبل آمده است که این جوایز باید به کسانی اعطا شود که در سال گذشته بیشترین سود را به بشریت رسانده اند.

در واقعیت این موضوع فقط چند بار محقق شده است.

سانتو فورتوناتو(Santo Fortunato)، دانشمند علوم اجتماعی محاسباتی در دانشگاه ایندیانا در بلومینگتون، که در سال 2014 تحلیلی را در مورد برندگان جوایز نوبل منتشر کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دریافت نوبل بیش از هر زمان دیگری صبر می خواهد

دریافت نوبل بیش از هر زمان دیگری صبر می خواهد