مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 10:452023-10-02اقتصادي

فشردن دکمه «انحلال» از رگ گردن به کدم بانک و موسسه اعتباری نزدیک تر است؟


برخی از بانک ها و موسسات اعتباری به دلیل رویکرد های غلط و اشتباه در چند سال اخیر، وضعیت ناترازی وخیمی دارند و اجرای برنامه های احیا برای آن ها، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی ؛ نظام بانکی کشورمان در سال های با چالش اساسی به نام ناتزاری دست و پنجه نرم می کند.

موضوعی که در باب دلایل آن بسیار گفته شده است؛ از فشار تسهیلات تکلیفی دولت به بانک ها تا رویکردی خلاف سیاست های بانکی همچون بنگاه داری و خلق پول برای پروژه هایی همچون مال سازی.

اما از این مساله که بگذریم، به نگاه بانک مرکزی به این چالش می رسیم، چراکه همواره در دوره های اخیر روسای بانک مرکزی، شعار رسیدگی به وضعیت بانک های متخلف و ناتراز به دفعات شنیده و دیده شده است اما در میدان اجرا، عقب نشینی هایی رقم خورده است.

با همه این اوصاف، از ابتدای سال جاری، بانک مرکزی و وزارت اقتصاد بر سروسامان دادن به وضعیت آشفته بانک های ناتراز که تعدادشان هم نیست، تاکید داشتند و از ضرب العجل شش ماهه تا پابان شهریورماه خبر دادند.

فرصتی که حالا چند روزی است که به پایان رسیده است و افکار عمومی چشم انتظار اعلام نتایج آن هستند.

در این میان، رییس کل بانک مرکزی نیز در جلسات مختلفی که داشته است بر ضرورت اصلاح رویکرد و رویه های غلط گذشته در بانک های ناتراز تاکید داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فشردن دکمه «انحلال» از رگ گردن به کدم بانک و موسسه اعتباری نزدیک تر است؟

فشردن دکمه «انحلال» از رگ گردن به کدم بانک و موسسه اعتباری نزدیک تر است؟