مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 11:352023-10-21اجتماعي

«هودی خوانی» لالایی گوش نواز مادران ترکمن


«هودی»، لالایی دلنشین مادران ترکمن و حاوی مضامین بلند اخلاقی بوده که سینه به سینه در میان زنان ترکمن به ارث رسیده و امروز به عنوان میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

- ایسنا/گلستان هودی ، لالایی دلنشین مادران ترکمن و حاوی مضامین بلند اخلاقی بوده که سینه به سینه در میان زنان ترکمن به ارث رسیده و امروز به عنوان میراث ناملموس کشور به ثبت رسیده است.

هودی یا لالایی خوانی آوای آرام بخش مادران ترکمن از هزاران سال قبل تا امروز برای تربیت و پرورش کودکان و نوزادان بوده که زنان ترکمن در قالب اشعار مادرانه مفاهیم بلند اخلاقی مثل شجاعت، مهربانی را به کودکان خود تعلیم داده و سبب مانایی فرهنگ و زبان این قوم شده است.

هر کودکی با شنیدن نوای دلنواز هودی، شیون را فراموش کرده و با لبخند به خواب آرامی فرو می رود، آوای هودی، نه تنها کودکان بلکه بزرگسالان را تحت تاثیر قرار داده و آنان را نیز در آرامش وصف ناپذیری فرو می برد.

چنانچه تاملی در هودی داشته باشیم، به آرزوها و حدیث نفس مادران ترکمنی پی می بریم که همواره برای کودکان خود بهترین ها را خواسته اند.

آهنگ هودی ریتم خاصی دارد، همگامی که کودک شیون آغاز می کند، در ابتدا مادر با صدای بلند شروع به خواندن هودی کرده، رفته رفته که از ناله های کودک کاسته می شود مادر نیز صدای خود را قدری پایبن تر می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«هودی خوانی» لالایی گوش نواز مادران ترکمن

«هودی خوانی» لالایی گوش نواز مادران ترکمن