مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 مهر 1402 ساعت 16:312023-09-23سياسي

روایت بانوی خرم آبادی که با اینستاگرام به نجاری رسید!


خبرگزاری فارس لرستان- نسرین صفربیرانوند؛ زینب سجادی، بانوی نجار خرم آبادی است که با دستان ظریف و زنانه ، هنرمندانه تر از دستان مردانه چوب را برش می دهد و با فرم دادن به هر تکه چوب هنری از خود به جای می گذارد، او پا به پای مردان در کار چوب وارد میدان شده و تابوی اینکه نجاری کاری مردانه است را شکسته.

برای مصاحبه با او قرار می گذارم، وقتی وارد کارگاه کوچک او می شوم مشغول برش چوب است، سر و صدای دستگاه نمی گذارد، صدا به صدا برسد.

روی لباس و حتی صورتش خاک اره خود نمایی می کند، با اینکه کار با چوب و دستگاه های نجاری کاری تقریبا مردانه است، اما او سختی کار را به جان خریده و پشت دستگاه کارش را انجام می دهد.

وقتی مشغول کار با دستگاه است، در نگاهش نه تنها اراده و عزمی جدی، بلکه آرامشی وصف نشدنی را می بینم، زینب سجادی که 36 سال دارد، مسیری را انتخاب کرده که به سختی هایش اشراف کامل داشته است.

علاوه بر اراده و عزم قوی که در وجود خانم سجادی است، هیجان و انرژی او هم قابل وصف است، این بانوی جوان و موفق روایت نجاری اش را با اشتیاق برای ما تعریف می کند.

    از خیاطی تا نجاری چهار سال پیش تصمیم گرفتم کاری را شروع کنم تا هم بیکار نباشم هم اینکه کمک خرجی برای خانه باشم، خیاطی را با چرخ خیاطی کوچک و با خرید مقدار کمی پارچه شروع کردم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت بانوی خرم آبادی که با اینستاگرام به نجاری رسید!

روایت بانوی خرم آبادی که با اینستاگرام به نجاری رسید!