مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 21:002023-10-21اقتصادي

پیش بینی کشت گندم در 290 هزار هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با پیش بینی کشت گندم در 290 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی این استان گفت: کشت این محصول از اوایل پاییز در استان شروع شده و در روز های اخیر سرعت گرفته است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اردبیل به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی اردبیل، احمد شهریار با اشاره به پیش بینی کشت گندم در 290 هزار هکتار از اراضی دیم و آبی این استان اظهار کرد: سموم و کود مورد نیاز کشت گندم در استان اردبیل تهیه شده و در سال زراعی جاری در 235 هزار هکتار از اراضی دیم و 55 هزار هکتار از اراضی آبی استان اردبیل گندم کشت می شود.

وی با اشاره به تامین حدود 17 هزار تن بذر گندم برای کشت در اراضی زراعی استان بیان کرد: کشت این محصول در مناطق مختلف استان اردبیل با استفاده از 23 هزار دستگاه تراکتور و ماشین آلات کشت پس از بارندگی های اخیر شتاب گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اضافه کرد: برای نظارت بر فرایند کشت، 132 نفر کارشناس و مهندس ناظر کشاورزی در قالب طرح جهت تولید جذب شده و با توجه به مشخص شدن پهنه بندی مزارع گندم استان برای نظارت آنها، کمیته های فنی و کارشناسی کشت گندم نیز در استان فعال شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی کشت گندم در 290 هزار هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل

پیش بینی کشت گندم در 290 هزار هکتار از اراضی زراعی استان اردبیل