مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 10:302023-10-14اقتصادي

1100 هکتار از حریم و بستر رودخانه زاینده رود آزاد شد


مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اصفهان از آزادسازی یک هزار و یک صد هکتار از حریم و بستر رودخانه زاینده رود خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اصفهان، احمدرضا صادقی مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اصفهان درباره اقدامات صورت گرفته برای رفع تصرف حریم و بستر رودخانه زاینده رود، اظهار داشت: از سال 1395 تاکنون، در هشت سال یک هزار و یکصد هکتار از حریم و بستر رودخانه زاینده رود و دریاچه سد آزاد شده است.

وی افزود: علاوه بر آزادسازی در این مدت همچنین در حدود 35 کیلومتر از حریم رودخانه دیوارکشی و 60 کیلومتر آن رُپِرگذاری (شاخص گذاری) و 30 کیلومتر از بستر زاینده رود لایروبی شده است.

صادقی با اشاره به اینکه شیوع کرونا از سال 98 بر روند آزادسازی و ساماندهی رودخانه های استان به ویژه زاینده رود سایه انداخت و باعث کند شدن این مهم شد، خاطرنشان کرد: با وجود این، در سال های اخیر با تلاش های انجام شده، شکل گیری دخل و تصرفات جدید در حریم و بستر رودخانه زاینده رود را تقریباً به صفر رساندیم و به رفع تصرفاتی ورود کردیم که از سال ها پیش در این رودخانه اتفاق افتاده بود.

عقب نشینی ارگان های دولتی از حریم زاینده رود مدیر دفتر مهندسی رودخانه ها و سواحل شرکت آب منطقه ای اصفهان با بیان اینکه از اسفند سال 1400 آزادسازی حا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1100 هکتار از حریم و بستر رودخانه زاینده رود آزاد شد

1100 هکتار از حریم و بستر رودخانه زاینده رود آزاد شد