مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 14:452023-10-01بين الملل

عملیات مشترک عراق: 12 مقر در مرزهای مشترک با ایران ایجاد کردیم


معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق با اشاره به تحرکات این کشور برای اجرای توافق امنیتی با ایران، اعلام کرد که نیروهای مرزبانی عراق در نقاط مرزی با ایران حدود 12 مقر ایجاد کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، قیس المحمداوی معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق، بعدازظهر امروز (یکشنبه)، در گفت و گو با خبرگزاری رسمی این کشور (واع) جزییات جدیدی از اقدامات عراق در راستای اجرای توافق امنیتی با جمهوری اسلامی ایران بیان کرد.

قیس المحمداوی در این خصوص اظهار داشت که کمیته ای عالی به ریاست قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق و افسران وزارت دفاع، وزارت کشور و دستگاه های امنیتی این کشور شکل گرفته که از حدود یک سال قبل در تلاش برای ایجاد سازوکاری برای توافق امنیتی با جمهوری اسلامی ایران هستند تا کنترل مرزها را به وسیله نیروهای مرزبانی به دست گیرند.

معاون فرمانده ستاد عملیات مشترک عراق در ادامه با اشاره به توافق ایران و عراق برای دور کردن گروهک های تروریستی تجزیه طلب، افزود که اجرای این سازوکار آغاز شده و طی دو هفته گذشته بیش از 10 الی 12 نقطه مرزی وجود داشته که تحت کنترل نیروهای مرزبانی عراق درآمده و گروهک های تجزیه طلب از آنجا دور شده اند وبه محل های مشخصی در عمق خاک عراق منتقل شده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عملیات مشترک عراق: 12 مقر در مرزهای مشترک با ایران ایجاد کردیم

عملیات مشترک عراق: 12 مقر در مرزهای مشترک با ایران ایجاد کردیم