مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 08:502023-10-02اقتصادي

پیش بینی برداشت 120 هزار تن انار از باغات استان یزد


مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی یزد از آغاز برداشت اناردر این استان خبر داد و گفت: با توجه به افزایش تولید انار پیش بینی می شود امسال 120 هزار تن انواع انار در استان یزد تولید و برداشت شود.

-  محمدمهدی شطرنجی، مدیر باغبانی جهاد کشاورزی یزد در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ظرفیت این استان در تولید محصولات باغی، اظهار کرد: یزد از جمله استانهای شاخص در تولید محصول انار در کشور است و این ظرفیت باید بیش از پیش برای توسعه مد نظر قرار بگیرد.

وی با بیان این که هر ساله از نیمه مهرماه تا نیمه آبانماه فرآیند برداشت انار از باغات استان یزد انجام می شود، افزود: شهرستان های یزد، میبد، تفت و ابرکوه عمده مناطق تولید انواع انار در استان یزد است.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی استان یزد، شهرستان یزد با 976 هکتار سطح زیرکشت را بزرگترین تولید کننده انار در این استان دانست و گفت: در استان یزد انواع انار ملس یزدی، شیرین شهوار، گل تفت، سریزد مهریز و زاغ عقدا تولید می شود.

شطرنجی با بیان این که میزان تولید انار در استان یزد نسبت به سال گذشته 100 تا 120 هزار تن افزایش یافته است، تصریح کرد: اختلاف دمای شبانه روز سبب افزایش میوه های ترکیده و آلودگی بیشتر به کرم گلوگاه در انار می شود لذا باغداران ابتدا به برداشت سریع میوه های ارقام زودرس و سپس به حذف میو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 120 هزار تن انار از باغات استان یزد

پیش بینی برداشت 120 هزار تن انار از باغات استان یزد