مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 14:352023-10-10اجتماعي

توالی 8000 سال زیست در تپه نازلیان کرمانشاه


مدیر پایگاه  میراث جهانی بیستون از انجام عملیات گمانه زنی به منظور تعیین عرصه و حریم تپه باستانی نازلیان در حریم میراث جهانی بیستون در کرمانشاه طی ماه های اخیر خبر داد و گفت: - ایسنا/کرمانشاه مدیر پایگاه  میراث جهانی بیستون از انجام عملیات گمانه زنی به منظور تعیین عرصه و حریم تپه باستانی "نازلیان" در حریم میراث جهانی بیستون در کرمانشاه طی ماه های اخیر خبر داد و گفت: براساس مطالعات و گمانه زنی های انجام شده، این تپه هشت هزار سال توالی زیست دارد.

  صامت اجرایی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به تعیین عرصه و حریم تپه باستانی نازلیان، اظهارکرد: تاکنون بیش از 180 اثر و محوطه تاریخی در منظر فرهنگی بیستون از دوران پیش از تاریخ تا عصر متاخر شناسایی شده که برخی از این محوطه ها همچون تپه نازلیان ارزش مطالعاتی فراوانی دارند.

وی ادامه داد: شواهد باستان شناسی بدست آمده در مطالعات اولیه از این تپه واقع در زاگرس مرکزی، بیانگر استقرار فرهنگی بینابینی و وام گرفته از فرهنگ های زاگرس غربی و زاگرس شرقی در پنج تا شش هزار سال پیش از میلاد است.

مدیر پایگاه جهانی بیستون تصریح کرد: در سنوات گذشته اقدامات فراوانی جهت بررسی، شناسایی و مطالعات باستان شناسی تپه های باستانی از سوی میراث فرهنگی کرمانشاه انجام شده و امسال نیز شاهد اقدامات گسترده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توالی 8000 سال زیست در تپه نازلیان کرمانشاه

توالی 8000 سال زیست در تپه نازلیان کرمانشاه