مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 11:302023-10-12فرهنگي

چرا در دیوان حافظ نامی از کرمان نیست؟


یک حافظ شناس با اعتقاد به این که حافظ از اتفاقات و رویدادهایی که در اقلیم کرمان در عصر خود می گذشته، مطلع بوده و از آن ها تأثیر گرفته است، به بیان دلیل نام نبردن این شاعر پرآوازه از کرمان در دیوان خود پرداخت.

- ایسنا/کرمان یک حافظ شناس با اعتقاد به این که حافظ از اتفاقات و رویدادهایی که در اقلیم کرمان در عصر خود می گذشته، مطلع بوده و از آن ها تأثیر گرفته است، به بیان دلیل نام نبردن این شاعر پرآوازه از کرمان در دیوان خود پرداخت.

دکترمحسن پورمختار استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ولی عصر(عج) در مراسم ویژه برنامه روز بزرگداشت حافظ با عنوان قصه ارباب معرفت ، درباره مشترکات حافظ و اقلیم کرمان گفت: یک نکته از بدیهیات شعر حافظ است و آن این که حافظ شاعریست که با مسائل اجتماع خود درگیر است و از اتفاقاتی که در جامعه خود رخ می داد، تاثیر می گرفت.

وی تصریح کرد: شاید بتوان گفت در بین شعرای بزرگ ما، حافظ سیاسی ترین و اجتماعی ترین شاعر است اما به سبک سمبولیک که مسائل را به گونه ای بیان می کند که قابلیت تعمیم در همه زمان ها و مکان ها داشته باشد.

پورمختار با بیان این که اولین گزاره ای که با انس با دیوان حافظ در نقش ما می بندد این است که حافظ به شدت نسبت به مسائل سیاسی و اجتماعی زمان خود حساس است، عنوان کرد: اگر به تاریخ عصر حافظ و منطقه ای که زند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا در دیوان حافظ نامی از کرمان نیست؟

چرا در دیوان حافظ نامی از کرمان نیست؟