مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 11:202023-10-04سياسي

معادلات پیچیده یمن؛ چشم انتظار فرمول وحدت بخش


بیشتر از 20 ماه از آغاز حملات عربستان به یمن گذشته بود که یمن خود را میان خرابه های جنگ دید.

به همین دلیل شورای عالی سیاسی یمن که تحت عنوان رییس دولت این کشور شناخته می شود و برای پر کردن خلاء سیاسی پس از جنگ تشکیل شده بود، - ایسنا/خراسان رضوی بیشتر از 20 ماه از آغاز حملات عربستان به یمن گذشته بود که یمن خود را میان خرابه های جنگ دید.

به همین دلیل شورای عالی سیاسی یمن که تحت عنوان رییس دولت این کشور شناخته می شود و برای پر کردن خلاء سیاسی پس از جنگ تشکیل شده بود، با چشم انداز رسیدگی به اوضاع آشفته ناشی از حمله عربستان، تشکیل دولت وحدت ملی را به ریاست بن حبتور اعلام کرد.

اکنون اما به دنبال آتش بس صلح در یمن و باز شدن مسیر مذاکرات با عربستان، شورای عالی سیاسی یمن خبر از برکناری رییس دولت وحدت ملی داد.

در این ماجرا اینکه چه ارتباطی میان این برکناری و آتش بس در یمن برقرار است، یک مسئله است و اینکه باز شدن باب مذاکرات صلح در یمن به دنبال تنش زدایی ایران و عربستان به ختم بحران یمن و اوضاع آشوب زده این کشور می انجامد مسئله ای دیگر.

کامران کرمی، تحلیلگر مسائل خاورمیانه در گفت وگو با ایسنا با اشاره به 9 سال جنگ در یمن و اکنون باز شدن مسیرهای دیپلماتیک میان عربستان و این کشور، اظهار کرد: الگوی رفتاری عربستان سعودی طی سال های حمله به یمن، هم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معادلات پیچیده یمن؛ چشم انتظار فرمول وحدت بخش

معادلات پیچیده یمن؛ چشم انتظار فرمول وحدت بخش