مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 08:452023-09-25سياسي

نە گفتن مهارتی کە باید آموخت


هیچ اشکالی ندارد کە گاهی اوقات در چشمان طرف مقابلتان زُل بزنید و در کمال اقتدار و جدیت و با صراحت تمام بگویید نە ! - ایسنا/کردستان هیچ اشکالی ندارد کە گاهی اوقات در چشمان طرف مقابلتان زُل بزنید و در کمال اقتدار و جدیت و با صراحت تمام بگویید "نە"! اگرچە در فرهنگی کە هموارە خواستەهای دیگران بر خواستەهای ما ارجحیت دارد، بە سختی می توان مهارت نە گفتن را یاد گرفت، اما این مهارت تضمین کنندە سلامت روح و روان شماست.

از همان دوران کودکی تاکنون هموارە بە ما یاد دادەاند کە برای محبوب شدن باید مطیع خواستەهای دیگران باشیم و نە گفتن بە منزلە خودخواهی و بی احترامی بە دیگران است و در واقع در جوامع شرقی بە نوعی بی ادبی تلقی می شود، اما واقعیت این است کە ضرورتی ندارد هموارە افراد را راضی و خشنود نگهداریم و بر طبق سلیقە و خواستەهای آنان رفتار کنیم.

در واقع با هر جواب بلە ای کە بە دیگران می دهید، قدرت را از خود گرفتە و دو دستی تقدیم دیگران می کنید و بە آن ها اجازە می دهید کە افسار زندگی شما را در دست بگیرند.

در نظر داشتە باشید کە مهارت نە گفتن ارتباط مستقیمی با اعتماد بەنفس شما دارد و ناتوانی در این مورد می تواند زمینە سوءاستفادە دیگران از شما را فراهم کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نە گفتن مهارتی کە باید آموخت

نە گفتن مهارتی کە باید آموخت