مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 09:452023-10-19اقتصادي

10 درصد از جمعیت عشایر چهارمحال و بختیاری برای کوچ اقدام نکرده اند


سرپرست اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون حدود 90 درصد از عشایر برون کوچ استان به مناطق قشلاقی کوچ کرده اند اما همچنان 10 درصد از عشایر در برخی مناطق حضور دارند که با توجه به آغاز بارش های پاییزی باید سریعا جهت کوچ قدام کنند.

- محمد محمودی در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، گفت: جمعیت عشایر چهارمحال و بختیاری 124 هزار و 173 نفر در قالب 25 هزار و 110 خانوار است و همچنین بر اساس سامانه هویت گذاری تعداد دام سبک این عشایر یک میلیون و 900 هزار راس است.

سرپرست اداره کل امور عشایر چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه امسال و از ابتدای حضور عشایر در استان ماهیانه یک هزار و 600 تن آرد در بین آن ها توزیع شده است، ادامه داد: نفت سفید و سیلندر گاز نیز بر اساس نیاز عشایر در تمامی مناطق توزیع شده است.

وی افزود: هم اکنون حدود 90 درصد از عشایر برون کوچ چهارمحال و بختیاری به مناطق قشلاقی کوچ کرده اند اما همچنان 10 درصد از عشایر در برخی مناطق استان حضور دارند که با توجه به آغاز بارش های پاییزی باید سریعا جهت کوچ قدام کنند.

محمودی با بیان اینکه تمامی خدمات از جمله توزیع آرد در مناطق قشلاقی به عشایر ارائه می شود، عنوان کرد: به عشایری که همچنان در چهارمحال و بختیاری حضور دارند و نسبت به کوچ اقدام نکرده اند هیچ گونه خدماتی ارائه نخواهد شد بناب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

10 درصد از جمعیت عشایر چهارمحال و بختیاری برای کوچ اقدام نکرده اند

10 درصد از جمعیت عشایر چهارمحال و بختیاری برای کوچ اقدام نکرده اند