مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 13:252023-09-27اقتصادي

گردشگری تاریخی در روستای «کوه زر»


یک دوستدار میراث فرهنگی می گوید روستاهای هدف گردشگری و دارای بافت با ارزش خوزستان در صورت تخصیص اعتبار برای تامین زیرساخت های بیش تر و توانمندسازی آن ها باعث رونق اقتصادی منطقه می شوند.

- ابوالفضل مهدی پور در گفت وگو با ایسنا، اضافه کرد: روستاهای خوزستان افزون بر داشتن طبیعت بکر و زیبا دارای آداب و رسوم و آیینه ای از فرهنگ و تاریخ هستند که می توان با سرمایه گذاری در حوزه گردشگری آن ها به اقتصاد روستا و نیز منطقه کمک بسیاری کرد.

وی یادآور شد: روستای نمونه گردشگری به محدوده ای جغرافیای اطلاق می شود که در این محدوده یک یا چند و یا مجموعه ای از جاذبه های تاریخی و طبیعی و فرهنگی وجود دارد که وجود آن ها انگیزه ای برای سفر و اقامت گردشگران خواهد بود.

او با اشاره به این که در خوزستان تنوع بی نظیری از این روستاها وجود دارد، افزود: روستای کوه زر از نمونه های روستاهای شوشتر است که از لحاظ تاریخی فرهنگی و طبیعی دارای اهمیت فراوانی در منطقه است.

این دوستدار میراث فرهنگی با بیان اینکه روستای کوه زر یکی از روستاهای بسیار زیبا در مسیر شوشتر به منطقه عقیلی است، گفت: این روستا در پیرامون خود جاذبه های تاریخی و چشم اندازهای بسیار زیبایی دارد؛ جاذبه هایی نظیر بند چرخاب گرد، سایت تاریخی چرخاب گرد، چشمه یوز، اشکفت اناری و گوردخمه های داراچیتی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گردشگری تاریخی در روستای «کوه زر»

گردشگری تاریخی در روستای «کوه زر»