مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 21:202023-10-16اقتصادي

اختصاص 33 درصدی مصارف گاز آذربایجان شرقی به بخش نیروگاهی


مدیرعامل شرکت گاز آذربایجان شرقی گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری، نیروگاه های استان آذربایجان شرقی 33 درصد مصارف گاز را به خود اختصاص داده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، نادر کمالی امروز در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: امسال 1490 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در راستای تأمین پایدار جریان برق مصرفی به نیروگاه های استان تخصیص یافته است.

وی ادامه داد: برابر دستورالعمل های کشوری تعهد گازرسانی به نیروگاه های استان طی 8 ماه از سال است که بر اساس عملکرد سال های گذشته غالباً این شرکت فراتر از تعهدات خود در تأمین گاز نیروگاه ها اقدام کرده است.

کمالی گفت: با افزایش تعداد مشترکان گاز در کشور علی الخصوص طی چند سال اخیر و ضرورت افزایش ظرفیت های گازرسانی که موضوعی زمانبر و پر هزینه است، در فصول سرد سال به دلیل افزایش بیش از مصرف استاندارد و هدر رفت گاز طبیعی در بخش خانگی لزوماً گاز بخش های صنعتی و نیروگاهی محدود می شود که این موضوع تبعات اجتماعی و اقتصادی و زیست محیطی در پی دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان تصریح کرد: هم اکنون بازگرداندن مصرف به مدار مصرف بهینه و فرهنگ سازی این موضوع که گاز همیشگی نیست و نسل آینده و فرزندان ما وارثان این انرژی خواهند بود؛ مسئولانه مصرف کرد و در حفظ این نعمت الهی کوشا بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اختصاص 33 درصدی مصارف گاز آذربایجان شرقی به بخش نیروگاهی

اختصاص 33 درصدی مصارف گاز آذربایجان شرقی به بخش نیروگاهی