مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 25 مهر 1402 ساعت 08:252023-10-17پزشكي

تأثیر مثبت افزایش آگاهی دانش آموزان در ارتقاء رفتارهای پیشگیرانه از ایدز


استادیار گروه بهداشت عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از تأثیر مثبت افزایش آگاهی دانش آموزان در ارتقاء رفتارهای پیشگیرانه از ایدز خبر داد.

- ایسنا/همدان استادیار گروه بهداشت عمومی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از تأثیر مثبت افزایش آگاهی دانش آموزان در ارتقاء رفتارهای پیشگیرانه از ایدز خبر داد.

فاطمه دارابی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه ایدز یک پدیده اجتماعی و فرهنگی در دنیا و کشور ایران به شمار می رود، اظهار کرد: بیشترین گروه سنی در معرض خطر آلودگی به ایدز معمولاً در بین جوانان زیر 25 سال بوده و بیشترین گروه سنی درگیر با ایدز جوانان سنین 25 تا 34 سال هستند و این آمار در کشور ایران نیز صدق می کند.

وی افزود: نوجوانان به علت ارضای حس کنجکاوری، فشار دوستان، ناآگاهی و بی مهارتی، با خطر تماس جنسی غیرایمن مواجه بوده و بیش از هر گروه سنی دیگر در معرض خطر این آسیب قرار می گیرند.

دارابی ادامه داد: براساس نظر متخصصان الگوی ابتلا به ایدز در کشور ایران متفاوت بوده و بیشترین راه های انتقال آن از طریق اعتیاد تزریقی، درصدی هم روش های نامشخص و در درجه بعدی رفتارهای پرخطر جنسی است.

این محقق و پژوهشگر تصریح کرد: از آنجایی که دانش آموزان ممکن است اطلاعات و آگاهی لازم و باورهای صحیح در رابطه با ایدز نداشته باشند، مطالعه و تحقیقی در سال 99 در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأثیر مثبت افزایش آگاهی دانش آموزان در ارتقاء رفتارهای پیشگیرانه از ایدز

تأثیر مثبت افزایش آگاهی دانش آموزان در ارتقاء رفتارهای پیشگیرانه از ایدز