مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 08:152023-10-14سياسي

شرایط و ضوابط صدور «دستور تخلیه ملک استیجاری مسکونی» چیست؟


در موارد اجاره املاک غیر تجاری و اماکن تجاری بدون حق کسب و پیشه و سرقفلی در صورت وجود چند شرط در قرارداد اجاره موجر می تواند ملک خود را تخلیه کند و صرفاً با تقدیم درخواست تخلیه و صدور دستور تخلیه توسط دادگاه به منظور خود برسد.

-   تابناک/حسین بشیری: چند دهه قبل یک ضرب المثل وجود داشت که در زمان حاضر به سبب تغییر قوانین معنا و مفهوم خود را از دست داده است.

روزگاری بود که می گفتند اجاره نشینی یعنی خوش نشینی .

این ضرب المثل برای دوره ای بود که قانون حاکم بر روابط موجر و مستاجر منبعث از قانون سال 1356 بود که برای تخلیه ملک شرایط سخت گیرانه ای در نظر گرفته بود اما با تغییر قانون در سال 1376 شرایط تا حد زیادی تغییر کرد و مالکان توانستند برای تخلیه ملک خود از راهکارهای ساده تر و سریعتری بهره ببرند.

در موارد اجاره املاک غیر تجاری و اماکن تجاری بدون حق کسب و پیشه و سرقفلی در صورت وجود چند شرط در قرارداد اجاره موجر می تواند  ملک خود را تخلیه کند و صرفاً با تقدیم درخواست تخلیه و صدور دستور تخلیه توسط دادگاه به منظور خود برسد.

اساسا دستور تخلیه بدون تشکیل جلسه رسیدگی و خارج از نوبت و فوری رسیدگی و صادر می شود اما در واقع در رویه عملی بسیاری از شعب شوراهای حل اختلاف در کشور با تشکیل جلسه و ابلاغ زمان جلسه به موجر و مستاجر برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط و ضوابط صدور «دستور تخلیه ملک استیجاری مسکونی» چیست؟

شرایط و ضوابط صدور «دستور تخلیه ملک استیجاری مسکونی» چیست؟