مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 09:402023-10-12سياسي

سلیمی نمین: منطق انقلاب اسلامی فلسطینی ها را شکست ناپذیر کرد


انقلاب اسلامی هویت جدیدی را تقدیم مردم فلسطین کرد.

فلسطینیان از انقلاب اسلامی و تجربه آن آموختند که می توان با اتکا به خود منشأ تغییرات مهمی شد و منطق انقلاب اسلامی فلسطینی ها را شکست ناپذیر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، انقلاب اسلامی با پشتوانه اندیشه اسلام سیاسی موجب شد در منطقه نیروی عظیم مقاومت شکل بگیرد که اثراتش را در سالیان اخیر در جبهه های مختلف نبرد علیه جریان سلطه شاهدیم.

در گفت و گویی که با عباس سلیمی نمین، پژوهشگر تاریخ داشتیم، او درباب اثرگذاری انقلاب اسلامی بر مقاومت مردم فلسطین نکاتی را گفت که در ادامه می خوانید.

  شکست مقاومت ناسیونالیستی و مارکسیستی سلیمی در ابتدا گفت: پس از اشغال اراضی مردم فلسطین توسط نیروهای صهیونیستی، گرایشات و جریان های سیاسی مختلفی در صحنه حاضر شدند تا در برابر این اشغال ایستادگی و مقاومت از خود نشان دهند.

در عرض نیروهای مسلمان و جبهه اسلامی، جریان ناسیونالیستیِ ملی گرا و گروه های چپِ مارکسیستی در فلسطین اشغالی حاضر شدند که به دلیل گره نخوردن با توده های مردم نتوانستند به سرمنزل مقصد برسند و از طرفی خود موجب ایجاد آفاتی شدند.

به تعبیری باید گفت برخی کمک های دولت های عربی به نیروهای فلسطینی موجب شد مسیر مبارزه علیه صهیونیست ها به انحراف کشیده شود و اساساً


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سلیمی نمین: منطق انقلاب اسلامی فلسطینی ها را شکست ناپذیر کرد

سلیمی نمین: منطق انقلاب اسلامی فلسطینی ها را شکست ناپذیر کرد