مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 مهر 1402 ساعت 11:252023-10-02اقتصادي

سهم 60 درصدی شهرستان کیار از تولید انگور چهارحال و بختیاری


حدود 43 درصد از سطح زیر کشت و 60 درصد از تولید انگور چهارمحال و بختیاری به این شهرستان و به ویژه شهر گهرو اختصاص دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، امرالله اسماعیلی صبح امروز در اولین جشنواره انگور چهارمحال و بختیاری گفت: شهرستان کیار رتبه نخست تولید انگور در استان را دارد و بالغ بر یک هزار و 750 هکتار سطح زیر کشت تاکستان های این شهرستان است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کیار ادامه داد: حدود 43 درصد از سطح زیر کشت و 60 درصد از تولید انگور چهارمحال و بختیاری به این شهرستان و به ویژه شهر گهرو اختصاص دارد.

وی افزود: حدود 2 هزار خانوار در منطقه گهرو و روستاهای اطراف آن به شغل باغداری مشغول هستند و به ازای هر هکتار تاکستان 100 اشتغال مستقیم و غیرمستقیم در این منطقه ایجاد شده است.

اسماعیلی عنوان کرد: کشت ارقام انگور که پربازده و بازارپسند با عملکرد بالا و زودرس است یکی از ضرورت های پرورش این محصول در شهرستان کیار و به ویژه منطقه گهرو محسوب می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: درحال حاضر حدود 75 درصد از محصول انگور شهرستان به صورت تازه خوری به میادین میوه و تره بار استان های همجوار ارسال و حدود 25 درصد نیز به صورت غوره، آبغوره، رب انگور، سرکه، انواع کشمش و شیره فرآوری شده و به بازار عرضه می شود، بنابراین لازم است تکمیل زنجیره تولید و ارزش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم 60 درصدی شهرستان کیار از تولید انگور چهارحال و بختیاری

سهم 60 درصدی شهرستان کیار از تولید انگور چهارحال و بختیاری