مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 10:102023-10-22سياسي

460 فرصت شغلی گردشگری و صنایع دستی بشرویه


مسوول میراث فرهنگی، گردشگری و صنیع دستی بشرویه گفت: اقتصاد فرهنگی رو به تعالی بشرویه سبب شده تا 460 فرصت شغلی در حوزه صنایع دستی و گردشگری این شهر تاریخی ایجاد شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بشرویه، سیدامیر سلیمانی رباطی، مسوول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان امروز در جمع خبرنگاران در خصوص شکل گیری شهر بشرویه اظهارداشت: شهر فعلی بشرویه در سده هشتم هجری قمری در قالب گله حوضی متشکل از مهاجران روستاهای بالادستی در محل فعلی شکل گرفت.

به گفته وی مهمترین دلایل آن را باید در خاک حاصل خیز و سهل الوصول بودن انتقال آب توسط سلسله ای از قنات ها به این محدوده دانست که این آبادی کوچک طی یه سده بعد روند بالندگی خودرا به سرعت سپری کرد و در دوره صفوی به انسجام شهری می رسد.

  وی ادامه داد: در این دوران است که هسته شهر بشرویه با معماری منحصربفرد خود به اعتلا رسیده و در دوره های زند، افشار و قاجار و دوره پهلوی اول ما با سبک های مختلفی از معماری بومی و یا بومی شده برگرفته از معماری شهرهای بزرگ اسلامی مواجه می شویم.

  مسوول میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بشرویه با بیان این که در سال های 1385 تا 1387 بافت تاریخی بشرویه به ثبت می رسد افزود: از همین سال هاست که توجه ها به این بافت پویا و زنده جلب شده و به صورت رسمی بناهای ارزشمند در ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

460 فرصت شغلی گردشگری و صنایع دستی بشرویه

460 فرصت شغلی گردشگری و صنایع دستی بشرویه