مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 08:002023-10-09اقتصادي

کاهش میزان گرد و غبار در دشت شهرکرد با اجرای طرح های آبخیزداری


مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری با اشاره به اجرای طرح های آبخیزداری در دشت شهرکرد به عنوان یک نقطه بحرانی، گفت: دشت شهرکرد به شرایط احیا نزدیک شده است و شاهد کاهش گرد و غبار در این منطقه هستیم.

- اصغر احمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد با اشاره به وضعیت دشت شهرکرد، خانمیرزا و بروجن، گفت: دشت های چهارمحال و بختیاری به دلیل تغییر شرایط اقلیمی و آب و هوایی، کاهش بارندگی های سالانه، برداشت های بی رویه و غیرمجاز از سفره های زیرزمینی دچار وضعیت بحرانی شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شرایط مذکور سبب شده است سطح ایستایی آب دشت ها کاهش پیدا کرده و پوشش گیاهی آن ها از بین برود و خشک شدن پوشش گیاهی این دشت ها را به بیابان و کانون گرد و غبار تبدیل می کند.

وی افزود: استفاده از آب های خاکستری و پساب فاضلاب ها برای آبیاری فضای سبز و مراکز زراعت چوب، محدود و ممنوع کردن برداشت بی رویه آب های زیرزمینی غیرمجاز، اقدامات آبخیزداری و ایجاد سازه های مکانیکی، بیومکانیکی و بیولوژیک از جمله اقدامات موثر برای جلوگیری از بیابانی شدن عرصه های ملی است.

احمدی با اشاره به اینکه این اقدامات می توانند تاثیر به سزایی در تجدید حیات دشت ها داشته باشد، اضافه کرد: انجام اقدامات آبخیزداری س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش میزان گرد و غبار در دشت شهرکرد با اجرای طرح های آبخیزداری

کاهش میزان گرد و غبار در دشت شهرکرد با اجرای طرح های آبخیزداری