مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 11:052023-10-14پزشكي

افزایش ایمنی کودکان در برابر «پنوموکوک» با تزریق واکسن


عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی درباره ضرورت تزریق واکسن پنوموکوک در گروه های در معرض خطر، خصوصا اطفال توضیح داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر امیرحسین حسینی با اشاره به اینکه واکسن پنوموکوک یا PCV در برابر عفونت های پنوموکوک که بیشتر کودکان زیر پنج سال را درگیر می کند و می تواند منجر به برخی از بدترین بیماری های دوران کودکی شود، از کودک محافظت می کند، اظهار کرد: میکروب های مسئول پنوموکوک باکتری هایی به نام استرپتوکوک نومونیا هستند.

وی افزود: این باکتری ها در پوشش مخاطی بینی و در پشت گلو زندگی می کنند و هنگامی که به اندازه کافی تعدادشان زیاد شد، می توانند باعث ایجاد عفونت در دستگاه تنفسی، گوش میانی یا حفره سینوسی شوند.

او با اشاره به اینکه آنتی بیوتیک هایی مانند پنی سیلین می توانند باکتری های استرپتوکوک نومونیا را از بین ببرند، خاطرنشان کرد: اما نکته اینجاست که تا 30 درصد از سویه های این باکتری در برابر آنتی بیوتیک ها مقاوم هستند.

وی هشدار داد: این باکتری عامل اصلی بیماری های پنومونی عفونت ریه، مننژیت (عفونت پرده های مغز) و باکتریمی و عفونت گوش میانی است.

حسینی درباره کودکانی که در معرض تهدید عفونت های پنوموکوکی هستند، عنوان کرد: کودکان فاقد طحال، بیماران مزمن قلبی ریوی و کلیوی، بیماران مبتلا به سرطان، بیمارانی که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ایمنی کودکان در برابر «پنوموکوک» با تزریق واکسن

افزایش ایمنی کودکان در برابر «پنوموکوک» با تزریق واکسن