مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 13:402023-10-04سياسي

دورنمای مناسبات ایران و مصر


پس از دیدار اخیر امیرعبداللهیان با همتای مصری در نیویورک، وزیر امور خارجه از توافقات خوب انجام شده با وزیر خارجه مصر خبر داد و در همین رابطه تحلیلگران با اشاره به شراکت ایران و مصر در بریکس که قرار است بزودی صورت گیرد، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، چهارشنبه 29 شهریور ماه تصاویر و اخباری منتشر شد از دیدار حسین امیرعبداللهیان با سامح الشکری وزیر خارجه مصر در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک و در محل دفتر نمایندگی مصر در سازمان ملل.

براساس اعلام وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در دیدار وزرای خارجه ایران و مصر، به تفصیل درباره مسائل مورد علاقه دوجانبه گفت وگوی مثبت و ثمربخشی انجام و دو طرف تأکید کردند که با توجه به سوابق تمدنی و تاریخی و اشتراکات فرهنگی دو کشور و در راستای منافع مشترک، لازم است مسیر و گام های رسیدن به آن از طریق تداوم گفت وگو بین مقامات دو کشور هموار شود.

 همچنین تأکید شد تقویت روابط و همکاری های دو کشور نه تنها تأمین کننده منافع دو کشور است، بلکه دارای آثار مثبت منطقه ای خواهد بود.

  وزارت خارجه مصر هم در بیانیه ای درباره این دیدار اعلام کرد که دو وزیر خارجه در این دیدار توافق کردند که ارتباطات بین خود را به منظور پیگیری مذاکرات درباره موضوعات مختلف مو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دورنمای مناسبات ایران و مصر

دورنمای مناسبات ایران و مصر