مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 11:362023-09-25سياسي

روایتی از لشکر 3 نفره نیروی هوایی ارتش از زبان فرمانده شهید «منصور ستاری»


نراق؛ دفاع مقدس به عنوان سند مقاومت و مظلومیت جمهوری اسلامی ایران در خاطره تاریخ ثبت و ضبط شده است، سند مقاومت از این رو که دشمنِ تا بن دندان مسلح به اتکای همه قدرت های مستکبر و زورگو برای محو ارزش های ملتی برآمده بود که مدت زیادی از پیروزی انقلاب بزرگ آن ها سپری نشده بود.

جنگ تحمیلی عراق علیه ایران که با دستور صدام حسین و حمله نیروهای نظامی عراق در شهریور سال 1359 به ایران آغاز شد، یکی از مهم ترین و طولانی ترین جنگ های معاصر بود و پس از 8 سال، با پذیرش قطعنامه 598 از سوی ایران در مرداد سال 1367 به پایان رسید.

در طول دوران جنگ حماسه های بسیاری از رزمندگان و شهدا و فرماندهان جنگ در خاطره ها و تاریخ ثبت شده که شاید یکی از جالب ترین آنها مربوط به رحمت الله اکبری یک ارتشی دلاور از شهر کهن نراق است که خود یک لشکر بود.

  رحمت الله اکبری سال 1325 در شهر هفت هزار ساله نراق از توابع شهرستان دلیجان استان مرکزی چشم به جهان گشود.

  رحمت الله اکبری نراقی که به کمک مقاومت و ایستادگی همسرش نصرت باقری و فرزندانش به یکی از قهرمانان جنگ معروف شده، از چهره های مهم و تاثیرگذاری در دوران جنگ بود به طوری که امیر سرلشکر شهید منصور ستاری فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درباره شخصیت این قهرمان جنگ دلنوشته هایی دارد که با هم می خوانیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی از لشکر 3 نفره نیروی هوایی ارتش از زبان فرمانده شهید «منصور ستاری»

روایتی از لشکر 3 نفره نیروی هوایی ارتش از زبان فرمانده شهید «منصور ستاری»