مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 2 مهر 1402 ساعت 18:352023-09-24سياسي

عکس یادگاری صدام از صحنه آغاز جنگ تحمیلی


در حالی که سازمان ملل متحد، اسناد، فیلم ها و عکس های بین المللی همگی از تجاوز عراق به ایران در سال 1359 خبر می دهند و حزب بعث و صدام حسین را آغازگر این تهاجم می دانند، - هجوم سراسری دشمن بعثی عراق در خیزی بلند با هدف حداکثری جدا سازی استان خوزستان و حداقل دستیابی به هر دو سوی ساحل اروندرود و تامین عمق استراتژیک آن، با تصرف شهرهای خرمشهر و آبادان در واپسین ساعات تابستان 1359 به اجرا درآمد.

بغداد برای عملی کردن ایده تجاوزگرانه خود پیش از آن عرصه های جدیدی به موازات اقدامات نظامی، همچون ابزار رسانه و ظرفیت های دیپلماسی درسطح جهان را نیز با خود همراه کرده بود.

برای این منظور دولت صدام ابتدا با دیپلماسی پرتحرک، ضمن جا انداختن آنچه خطر نفوذ انقلاب اسلامی به سایر نقاط می خواند، واحد های سیاسی منطقه و فرا منطقه ای که در پی قدرت یابی نظامی مستقل در ایران منافع خود را درخطر می دیدند را مجاب کرد که توان مقابله با گسترش انقلاب اسلامی و محصورکردن آن در مرزهای خود را دارد.

در همین راستا نیز دست کم از یک سال قبل در اقدامی پیش دستانه با یافتن جای پایی در رسانه های مطرح و تاثیرگذارغربی عربی که عرصه تاخت و تاز علیه انقلاب رهایی بخش مردم ایران بودند، زمینه را برای هجومی تجاوزگرانه تدارک دید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عکس یادگاری صدام از صحنه آغاز جنگ تحمیلی

عکس یادگاری صدام از صحنه آغاز جنگ تحمیلی