مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 09:202023-10-14اقتصادي

فرش دستبافت؛ کالای زربافت


مدیرکل صمت استان گلستان یکی از اولویت های سازمان صمت این استان را پرداخت تسهیلات در قالب انفرادی و یا پشتیبان در حوزه مشاغل خانگی در حوزه فرش دستباف عنوان کرد.

- درویشعلی حسن زاده شامگاه 21مهرماه 1402 و ساعات پایانی پنجمین نمایشگاه فرش دستبافت و تابلو فرش استان که با مشارکت تولید کنندگان، فعالان و بافندگان استان برگزار شد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از محاسن این نمایشگاه می توان این مورد را در نظر داشت که برای اولین بار تمامی بافندگان و تولیدکنندگان استان در کنار هم قرار گرفتند و ما شاهد حضور دو نسل از این عزیزان یعنی اساتید و مادرانی که در دو، سه دهه گذشته فعالیت داشته و به واسطه آموزش فرزاندان و هنر آموزانشان را به این عرصه علاقه مند کردند؛ بودیم.

وی یکی از اهداف برگزاری این نمایشگاه را آشنایی بیشتر مردم با هنر اصیل فرش بافی دانست و اشاره کرد: یکی از معضلات فعلی موجود در صنعت فرش بافی استان عدم وجود شناسنامه برای فرش ها و نقوش آنهاست که ما ضمن تاکید بسیار بر این مورد طبق برنامه های میان مدت آینده قصد داریم در مجتمع های تولید متمرکز و غیر متمرکز این امر را نهادینه کنیم.

مدیرکل صمت استان گلستان اضافه کرد: وجود شناسنامه ضامن اصالت فرش و ارزش افزوده ای است که برای آن ایجاد می کند، چرا که خریداران خواستار خواستگاه فرش و ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فرش دستبافت؛ کالای زربافت

فرش دستبافت؛ کالای زربافت