مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 09:452023-10-07اقتصادي

پیش بینی برداشت 20 هزار تُن انار در گلستان


مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان با اشاره به آغاز برداشت انار در گلستان گفت: پیش بینی می شود، امسال حدود 20 هزار تُن انار از باغ های استان برداشت شود.

- نویدرضا فراهانی در گفت وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در استان یک هزار و 850 هکتار باغ انار وجود دارد که حدود هزار و 600 هکتار آن در حال حاضر بارده هستند و پیش بینی می شود امسال با توجه به مناسب بودن شرایط آب و هوایی 20 هزار تن محصول از این باغ ها برداشت شود.

فرهانی با بیان اینکه برداشت انار در استان گلستان از اوایل مهرماه آغاز شده و تا اواخر آبان ادامه دارد، گفت: محصول انار علاوه بر مصرف تازه خوری به صورت سنتی توسط زنان روستایی در تولید رب انار، آب انار و لواشک انار مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیریت باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گلستان ادامه داد: محصول انار در تمامی شهرستان های استان گلستان کشت می شود اما بیشترین باغ های این محصول در شهرستان های گنبدکاووس، گالیکش، علی آبادکتول و بندرگز وجود دارد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه مهمترین ارقام کشت انار در استان یوسف خانی، ممتاز ساوه، بجستان، خزر بردسکن، شیشه گپ، بردسکن و اندرفول است، تصریح کرد: سال گذشته 15 هزار تن انار از سطح باغات گلستان برداشت شد اما امسال به دلیل بارش های مناسب پیش بینی می شود، 20 هزار تن انار از سطح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی برداشت 20 هزار تُن انار در گلستان

پیش بینی برداشت 20 هزار تُن انار در گلستان